In General

Hoe sluit u sucessvolle partnerschapovereenkomsten in Zuidoost Azië? Enkele tips voor uw B2B ontmoetingen

Wenst u uw activiteiten in Azië uit te breiden? Een partnerschap met lokale vennootschappen uit dezelfde sector en met aanvullende producten of diensten kan een succesvolle strategie zijn voor KMO’s die zaken in Zuidoost Azië willen doen. Hoe bereidt u zich voor, vermijdt u de valkuilen en beschermt u uw intellectuele eigendom tijdens matchmaking events?

1. Maak een onderscheid tussen vertrouwelijke en niet vertrouwelijke informatie. Laat zo nodig een vertrouwelijkheidsovereenkomst (NDA) tekenen.
2. Identificeer en bescherm uw intellectuele eigendomsrechten vooraleer u de nieuwe markt gaat prospecteren.
3. Toon geen prototype, technische specificaties of plannen zolang u geen octrooi hebt verkregen.
4. Raam de waarde van uw intellectuele eigendom om zodoende de royalties bij licenties of franchising te kunnen schatten.
5. Beslis welk type samenwerking u zoekt vooraleer u de potentiële partner ontmoet: een joint venture, een samenwerking voor onderzoek en ontwikkeling, franchising- of licentieovereenkomsten handelsovereenkomsten voor distributie of productie …
6. Ongeacht het type overeenkomsten dat u met de potentiële partner overweegt, houd in elk geval rekening met de impact op de intellectuele eigendom.
7. Controleer de background van uw potentiële partner, onder meer op financieel vlak en wat betreft de intellectuele eigendom.
8. Win informatie in over de reglementeringen in dat land om uw intellectuele-eigendomstrategie aan te passen, met inachtneming van de kosten.
9. Zorg na een matchmaking event voor de opvolging van beloftevolle contacten en blijf informatie uitwisselen om een concrete samenwerking op gang te brengen.
10. Zodra u bereid bent om te onderhandelen, stelt u een schriftelijke overeenkomst op waarin ook de clausules m.b.t. intellectuele eigendom vermeld staan.

Ontdek hier de tips en praktische voorbeelden van onze gids:

Enterprise Europe Network organiseert regelmatig matchmaking events in Zuidoost Azië. Het volgende matchmaking event is de ‘Food & Beverage Trade mission to Vietnam’, die doorgaat van 28/2 tot 3/3/2017, dankzij Enterprise Europe Network Vietnam.

BECI maakt deel uit van Enterprise Europe Network en kan u helpen om potentiële partners te ontdekken in de Zuidoost-Aziatische landen die u wenst te benaderen. EEN zal u begeleiden bij het ontwikkelen van een partnerschap.

Belangstelling? Contacteer ons! Jean-Philippe Mergen – tel : 02 210 01 77 – e-mail:jpm@beci.be

News in the Category View all news

Beer Mania will export Belgian beers to Japan

The Brussels company Beer Mania, which produces artisanal beers and distributes more than 400 references, concluded a partnership agreement with its Japanese counterpart Highbury for exporting Belgian beers to Japan. A negotiated agreement through the support of the Enterprise Europe Network (EEN), which supports the internationalisation of European SMEs and which BECI is contact point […]

A database of regulated professions in the Single Market

In Belgium, 131 professions appear on the list of regulated professions. To be able to do so, they require a specific diploma, recognition or qualification. But how can we do a profession abroad, for example in the context of temporary secondment? The European Commission has set up a specific database with the list of regulated […]

Businesses and customs procedures

Businesses must be aware that good customs management of their import/export operations can enable them not only to comply with the legislation and thus to avoid a penalty, but also to reduce their costs. Customs legislation, if applied correctly and strategically, allows a significant reduction in the financial costs of a company.

Start typing and press Enter to search