In General

Zakelijke ontmoetingen met prospects in het buitenland kunnen op verscheidene manieren verlopen:

– een informele ontmoeting tijdens een beurs

– op voorhand georganiseerde afspraken tijdens een zakenreis

– een prospectiemissie

– tijdens matchmaking events georganiseerde B2B afspraken.

Hoe benut u best uw tijd door zoveel mogelijk gekwalificeerde prospects binnen een korte tijdspanne te ontmoeten?

De ‘brokerage events’ van Enterprise Europe Network zijn ideaal voor KMO’s. Deze gepersonaliseerde zakelijke ontmoetingen vinden meestal plaats op grote internationale beurzen in Europa, of zelfs daarbuiten.

Waarom zou u moeten deelnemen aan een brokerage event?

– Om meerdere geselecteerde ondernemingen in enkele uren tijd te ontmoeten

– Om de uitzichten van uw product of dienst uit te testen door het aan nieuwe prospects voor te stellen

– Om specifieke ondernemingen te ontmoeten, die de beurs bezoeken

– Om de zichtbaarheid van uw onderneming tijdens het event te vergroten, al bent u gewoon een bezoeker.

Hoe dit werkt

Tijdens beurzen worden zulke brokerage events meestal georganiseerd in een gereserveerde ruimte. Daar worden er afspraken van 30 minuten gepland, gebundeld in één of twee dagen. Voordien publiceert elke onderneming haar profiel op de website van het event, met een beschrijving van haar activiteit en haar samenwerkingsaanbod (aanbod en/of vraag). Het brokerage event is toegankelijk voor exposanten én bezoekers. Wanneer de inschrijvingen rond zijn, kan elke deelnemer een afspraak vragen met de bedrijven die hij geselecteerd heeft. Iedereen heeft de mogelijkheid om een afspraak te aanvaarden of te weigeren. Zodra de afspraken bevestigd zijn, krijgt elke deelnemer zijn planning op voorhand toegestuurd.

Een goede voorbereiding is onontbeerlijk

– Neem de tijd om uw profiel zorgvuldig voor te bereiden, met de klemtoon op uw activiteit, de vorm van samenwerking en het type partner die u zoekt (aanbod en/of vraag).

– Raadpleeg regelmatig de catalogus van de deelnemers, want die vult zich constant aan met nieuwe inschrijvingen.

– Beci begeleidt u ook door uw aandacht te vestigen op profielen die met uw doelgroep overeenstemmen.

– Zodra de afspraken vastliggen, bereidt u de gesprekken voor, rekening houdend met het profiel van uw gesprekspartners, zodat u in verband met een mogelijke samenwerking meteen de relevante vragen stelt.

– Bereid ook een korte presentatie van uw bedrijf voor (pitch), met daarin wat u te bieden hebt of zoekt en de klemtoon op uw concurrentiële troeven.

Op die manier kunt u in één dag tijd een tiental prospects van uw doelgroep ontmoeten.

Vergeet zeker niet de contacten na het evenement op te volgen. Ook daarin begeleidt Beci u, tot en met de ondertekening van een partnerschap.

Het jaaroverzicht van alle door Enterprise Europe Network georganiseerde brokerage events vindt u op: http://een.ec.europa.eu/tools/services/EVE/Event/ListEvents

News in the Category View all news

New funding opportunity for innovative products and services in zero emission vehicles

What are the E-BOOST Open Calls? E-BOOST is a Eurocluster co-funded by the European Commission under the SMP. It organises Open Calls with the overall aim to identify product innovations in order to reduce dependency on critical inputs and technologies in the E- BOOST value chains, to introduce new-to-firm products or services, and to engage […]

CBAM: Carbon Border Adjustment Mechanism

The Carbon Border Adjustment Mechanism (CBAM) is the EU’s instrument to set a fair price on carbon emitted when producing carbon-intensive goods

Consultation on the Single Market Programme

DG GROW has published an open consultation to gather feedback for an interim evaluation of the Single Market Programme  2021-2027.

Start typing and press Enter to search