In General, Grow internationally

Voer 9 stappen uit om te beoordelen op welke markten u zich het eerst moet richten op uw prospectie, rekening houdend met de kenmerken van uw bedrijf en de marktanalyse

– Analyseer uw sector in het land van referentie: prestaties van de sector tijdens de afgelopen 2 of 3 jaar, import-export stromen, voornaamste spelers, belangrijkste distributiekanalen enz.

– Voorafgaande analyse: controleer de volgende aspecten:

  • Macro-economische context: BNP, BNP per hoofd van de bevolking, samenstelling van het BNP naar sectoraal belang, groeipercentage van de productie, etc.
  • Internationale handelsstromen: wereldwijde of bilaterale invoer en uitvoer voor elke specifieke douanecode
  • Aantrekkelijkheid van de markt: de rangschikking van het land op zakelijk niveau
  • Indicatoren voor het ondernemingsklimaat: wereldwijde concurrentie-index, corruptieperceptie-index
  • Risico-indicatoren

– Doelmarkten

  • Stel een shortlist op van de meest aantrekkelijke markten, aan de hand van de kenmerken van de onderneming, de referentiesector en de gegevens van de voorafgaande analyse

– Landen- en sectorrapporten

  • Analyseer de sociaaleconomische en politieke informatie
  • Analyseer de kenmerken van de referentiesector in de doellanden:
    • Verbruikstrends, prestaties van de sector tijdens de afgelopen jaren, import-exportstromen, belangrijkste distributiekanalen, beurzen die verband houden met de sector in het land, beroepsorganisaties in de betrokken sector

– Analyse van de concurrentie

  • Analyseer de strategieën van de belangrijkste lokale spelers en internationale concurrenten die al op de markt aanwezig zijn

– Regelgeving en tarieven

  • Focus op regelgeving, tarieven en de impact op uw markt

– Handelsovereenkomsten

  • Controleer de bilaterale en internationale handelsovereenkomsten
    • http://madb.europa.eu/madb/fta.htm

– Ondersteunende organisaties

  • Controleer de aanwezigheid van ondersteunende organisaties ter plaatse, en in het bijzonder de aanwezigheid van Enterprise Europe Network, via Beci, uw contactpunt in Brussel

– Selecteer uw doelmarkten

  • Stel, aan de hand van de geanalyseerde informatie, prioriteiten voor de markten die het meest aantrekkelijk zijn voor uw bedrijf.

Bron : Guidebook How to assist European SMEs in their internationalisation process – EU funded project Ready2Go – Supporting SMEs Internationalisation

News in the Category View all news

Webinar: Opportunities for European funding for the Nanotechnology Industry in 2020 and beyond

This webinar, hosted jointly with NCP Brussels and Entreprise Europe Network, takes a look at H2020 funding opportunities in the pipeline for 2020 and the shape of Horizon Europe for nanotechnology and advanced materials. Join us to find out how your organisation can benefit and who can help you.

Une Autorité européenne du travail œuvrant à la libre circulation des travailleurs, pour le détachement et contre le travail non déclaré

Les partenaires européens sont parvenus à un accord sur la création d’une Autorité européenne du travail ou European Labour Authority (ELA). Le règlement qui l’institue a été publié au Journal officiel de l’Union européenne le 11 juillet, mais elle n’est pas encore opérationnelle. Cette autorité doit soutenir les États membres et les ressortissants de l’Union européenne […]

E2Tech4Cities brokerage event and Brussels Exporters Day 2019

On 20 June 2019 the 5th edition of the E2TECH4CITIES brokerage event was organized as one of the official Energy Days events of the European Sustainable Energy Week. The event took place together with the Brussels Exporters Day 2019 which gave the opportunity for having more than 350 meetings between companies, potential exporters and economic […]

Start typing and press Enter to search